Pubblicato il codice sorgente di Doom 3 BFG Edition

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id Software ha pubblicato un nuovo aggiornamento per la versione PC di Doom 3 BFG Edition, e con esso ha reso disponibile anche il codice sorgente della nuova edizione del suo shooter in prima persona. Ciò significa che a partire da ora sarà possibile realizzare facilmente mod per l'FPS. Il codice sorgente è scaricabile gratuitamente su GitHub, mentre in calce trovate le note ufficiali dell'update.

NEW FEATURES

  • All projectiles cast shadows
  • Texture LOD bias added to menu options
  • Added option to force v-sync (instead of "smart v-sync")
  • Adjusted default brightness value
  • Shadow casting projectiles added to menu options
  • Allow setting anti-aliasing up to 16x on Nvidia hardware. AMD/Intel cap is at 8x
  • Adjusted range of vertical sensitivity (allows you to lower sensitivity further than original implementation)
  • Added option to disable checkpoints
  • Allow left/right to enter resolution menu
  • Variable FOV settings options were added into the main menu
  • Added controller bind options
  • Added additional anti-cheat measures
BUG FIXES
  • Fixed blood splatter effects break after reloading save game
  • Fixed broken view nodal code that allowed players to see through the world by backing into a wall and looking up
  • Fixed weapon impact effects break after using the artifact (heart)
  • Fixed leaderboards to work across languages