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Red Dead Redemption 2: nessuno è stato obbligato a lavorare 100 ore a settimana
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Dopo i chiarimenti del co-fondatore di Rockstar Dan Houser, diversi dipendenti della compagnia sono intervenuti su Twitter per ribadire che nessuno sviluppatore di Red Dead Redemption 2 è stato obbligato a lavorare 100 ore a settimane per ultimare i lavori sul gioco.
Tutto è iniziato lo scorso weekend, quando Dan Houser ha affermato i microfoni di Vulture che "alcuni sviluppatore hanno lavorato fino a 100 ore a settimana per completare Red Dead Redemption 2". In realtà le cose non stanno esattamente così, e lo stesso Houser ha voluto chiarire nuovamente la situazione in un'altra intervista concessa a Kotaku:
"Ovviamente non ci aspettiamo che i nostri dipendenti lavorino in questo modo. In azienda abbiamo alcuni veterani che lavorano molto duramente per pura passione, perché amano il loro lavoro e decidono volontariamente di dedicare anima e corpo al progetto. Questo sforzo aggiuntivo è solo una scelta personale, noi non chiediamo né pretendiamo che qualcuno lavori a questi ritmi. Molti altri veterani lavorano in un modo completamente diverso e sono altrettanto produttivi. Nessuno è mai stato costretto a lavorare così sodo. Credo che facciamo di tutto per garantire un ambiente di lavoro sereno e stimolante.", ha dichiarato il co-fondatore di Rockstar.
Come potete leggere nei tweet riportati a fondo pagina, diversi sviluppatori di Red Dead Redemption 2 sono intervenuti sull'argomento per dare la loro testimonianza sulle condizioni di lavoro negli studi di Rockstar, ribadendo che mai nessuno è stato obbligato a lavorare 100 ore a settimana. Diversi dipendenti hanno parlato di una media pari a 45-50 ore di lavoro a settimana, con punte di 60 ore in determinate fasi dello sviluppo, sottolineando che le ore di lavoro extra non sono mai state imposte dall'alto e in ogni caso come gli straordinari siano sempre regolarmente retribuiti.
Dopo un processo di sviluppo durato circa otto anni, ricordiamo che finalmente Red Dead Redemption 2 si appresta a debuttare su PlayStation 4 e Xbox One il 26 ottobre. Avete visto il nuovo trailer di lancio ufficiale?
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Will preface this with a note about how this is my own personal experience at North, and things might not be the same at other studios or departments. I'm not part of those teams, so shouldn't try to speak for them. But overall, my experience working at Rockstar is a good one.
— Phil Beveridge (@philcsf) 18 ottobre 2018
Case in point: I know plenty of people who never do overtime, and leave on time every day to spend time with their family. One of those people has been working here for over 15 years.
— Phil Beveridge (@philcsf) 18 ottobre 2018
In the time that I've been at the studio, work practices have definitely improved. Crunch on Red Dead Redemption 2 has definitely been a lot better that it was on GTA V, where I was pulling a month of 70+ hour weeks (while being told by my boss at the time to go home...)
— Phil Beveridge (@philcsf) 18 ottobre 2018
They catch issues before we notice, help us out by spreading workloads, and make sure we're all okay. Game dev is a very fluid thing, and things deviate and break. If something goes wrong, we work with them to develop workflows and pipelines to make sure it doesn't happen again.
— Phil Beveridge (@philcsf) 18 ottobre 2018
Crunch is a terrible thing, and should not be glorified by anyone. I'll admit that Rockstar isn't perfect. While feeling disheartened about some of the opinions online over the past few days, I'm hoping this discussion continues so we can fix issues across the whole industry.
— Phil Beveridge (@philcsf) 18 ottobre 2018
I am asked, encouraged and expected to work overtime (both nights and weekends) when coming up to a big deadline. The most I've ever worked in a single week during my nearly-five years here has been 79 hours, but that was not recently.
— Tom Fautley (@noodle6491) 18 ottobre 2018
I do still enjoy my work, and I'm happy enough working here. But I think it should be better. I should stress that these are my personal feelings on the matter only.
— Tom Fautley (@noodle6491) 18 ottobre 2018
R* has granted permission for us to speak frankly about this issue on social media. I want to stress that this is is my uncurated personal opinion, I am not being compensated for this post in any way and am making it voluntarily. I'm only going to speak to my personal experience.
— Vivianne Langdon 🏳️🌈 (@viiviicat) 18 ottobre 2018
I'm "non exempt" so my overtime pay starts at 1.5x salary and scales to 2x after 8 hours of OT in a week or 12 hours in a single day, in accordance with California law. Also, I have only been asked to work on weekends once or twice in my entire time at R* on the Tools team.
— Vivianne Langdon 🏳️🌈 (@viiviicat) 18 ottobre 2018
(as an aside, everyone at R* has been incredibly kind and supportive of me as I continue on my own personal journey. I have always felt listened to, valued and respected by the team and this was not changed by my transition.)
— Vivianne Langdon 🏳️🌈 (@viiviicat) 18 ottobre 2018
This project has of course been a lot of work for everyone. I am extremely proud of the work that I and the rest of the team have done and am incredibly excited for release day.
— Vivianne Langdon 🏳️🌈 (@viiviicat) 18 ottobre 2018
It is getting better, but it still absolutely happens. Normal crunch for me nowadays is more like 50-55 hours, and I've not personally had it as bad as other colleagues I know. I have several friends who have recently worked until the early hours of the morning many times.
— Hall🎃wain (@Ploddish) 18 ottobre 2018
I still love my work. I was admittedly surprised by how kind everyone here was when I joined - I guess I expected something else? Everyone here is lovely. But I hate when I hear colleagues tell me they stayed until 3am the night before, and feel the need to speak out about it.
— Hall🎃wain (@Ploddish) 18 ottobre 2018
Quite simply, I've loved working on #RDR2 more than any other project we've made. It's astounding. We work hard, but these tales of enforced 100hr weeks are completely untrue in my experience.
— Bean, J. (@B_3_A_N_) 18 ottobre 2018
My name is on Grand Theft Auto V and Red Dead Redemption 2. Lots of hard work and tough days went into both, but that's me pushing myself to do that. If it ever felt forced and expected, i'd just go contracting for one of the banks.
— PepsiPunk (@Pepsi_Punk) 18 ottobre 2018
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- Date di Pubblicazione
- PS4 : 26/10/2018
- Xbox One : 26/10/2018
- PS4 Pro : 26/10/2018
- Xbox One X : 26/10/2018
- Pc : 05/11/2019
- Stadia : 19/11/2019
- Genere: Azione
- Sviluppatore: Rockstar Games
- Publisher: Take-Two Interactive
- Pegi: 18+
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